Krakowski Teatr VARIETE ogłasza casting do musicalu

„Czarownice” Jakuba Lubowicza (muzyka) i Jakuba Szydłowskiego (libretto) to pierwszy autorski musical w historii Krakowskiego Teatru VARIETE, inspirowany wydarzeniami, które w 1692 roku wstrząsnęły Salem. Premiera spektaklu odbędzie się 18 kwietnia 2026 roku na scenie Krakowskiego Teatru VARIETE. Na zgłoszenia czekamy do 19 listopada 2025 r. Przesłuchania stacjonarne odbędą się 1 i 2 grudnia 2025 r.
Libretto i reżyseria: Jakub Szydłowski
Muzyka: Jakub Lubowicz
Choreografia: Jarosław Staniek
Scenografia: Grzegorz Policiński
Kostiumy: Magda Dąbrowska
Kierowniczka produkcji: Aleksandra Ślązak
Musical „Czarownice” to przejmująca historia osób będących świadkami i uczestnikami procesów tak zwanych czarownic z Salem, inspirowana autentycznymi wydarzeniami. Do niewielkiego purytańskiego miasteczka zostaje sprowadzona niewolnica z Barbados. Pod jej wpływem grupa dziewcząt, w ukryciu przed swoimi rodzinami i opiekunami, oddaje się w lesie swobodnym tańcom, zabawom i wróżbom. Jedna z nich jest nieszczęśliwie zakochana i naiwnie wierzy, że zaklęcie zasłyszane od niewolnicy przywróci jej ukochanego. Zauważa je miejscowy duchowny i w strachu przed posądzeniem dziewczyn o czary, zaprasza do miasteczka młodego, chorobliwie ambitnego pastora, znanego egzorcystę. Dziewczyny z lęku przed szubienicą oskarżają o konszachty z diabłem wielu niewinnych mieszkańców. Wybucha panika. Histeria rozprzestrzenia się w zatrważającym tempie. Za oskarżeniami idą wydane w pośpiechu wyroki. Spokojni i zwyczajni ludzie przeistaczają się w żądny kary oraz krwi motłoch. Indywidualna histeria przeradza się w zbiorową psychozę, która niszczy zarówno ofiary, jak i katów. Zdrowy rozsądek i prawda, ścierają się w walce ze strachem o życie i narastającą falą absurdalnych oskarżeń. Czy najgłębsza miłość wytrzyma najcięższą próbę i będzie gotowa na największe poświęcenie?
Musical, mimo że inspirowany tymi samymi wydarzeniami historycznymi, nie jest adaptacją sztuki Arthura Millera „The Crucible”.
Poszukujemy odtwórców ról, świetnie śpiewających profesjonalnych aktorów i aktorki, biegle władających językiem polskim, w wieku wskazanym w opisie poszczególnych postaci.
Jury II etapu castingu
Jakub Szydłowski (reżyser)
Jakub Lubowicz (kompozytor)
Jarosław Staniek (choreograf)
Kamila Polit (dyrektor Krakowskiego Teatru VARIETE)
Aleksandra Ślązak (kierowniczka castingu)
Przewidywany start prób – 16 lutego 2026 r.
Materiały niezbędne do przygotowania się do castingu (teksty piosenek, nuty i podkłady) znajdują się dysku Google [LINK]
Adres do kontaktu z kierowniczką castingu: casting@teatrvariete.pl
Zgłoszenia na casting:
UWAGA! Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Castingu [LINK]
● Zgłoszenia na casting zawierające m.in. imię i nazwisko osób kandydujących, dane kontaktowe oraz wybór roli, o którą ubiega się dana osoba, odbywają się za pomocą formularza Google [LINK]
Do zgłoszenia trzeba dołączyć CV artystyczne ze zdjęciem w formacie PDF (rozmiar pliku do 10 MB), posiadające w nazwie pliku imię i nazwisko Uczestnika. Na zgłoszenia czekamy do 19 listopada 2025 r.
● W CV należy umieścić klauzulę:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”.
Prosimy o nagranie telefonem krótkiego wideo według następującego schematu:
- podanie imienia i nazwiska,
- 2-3 zdania o sobie i swoim doświadczeniu,
- wykonanie utworu/utworów wskazanego/wskazanych w wymaganiach do wybranej roli z zachowaniem charakteru postaci (podkład nie może zagłuszać wokalu).
Film powinien przedstawiać całą sylwetkę wykonawcy, nagraną w pionie, na jasnym tle (np. na gładkiej ścianie). Materiał musi stanowić jedną, nieprzerywaną całość i nie może wykazywać śladów montażu. Niedopuszczalne są nagrania studyjne lub rejestracje live uzupełnione o zdjęcia czy dodatkowe elementy. Wideo należy opublikować w serwisie YouTube jako film „niepubliczny” (nie „prywatny”). UWAGA! Prosimy o przesłanie działającego linku do nagrania.
Link do nagrania należy umieścić w formularzu zgłoszeniowym [LINK]
● Teatr zastrzega sobie prawo do wstępnej selekcji zgłoszeń i kontaktu jedynie z wybranymi osobami oraz do zaproszenia osób wybranych w castingu na dodatkowe przesłuchanie. Teatr nie zwraca kosztów dojazdu na casting oraz noclegu. Po wysłaniu zgłoszenia kandydat otrzyma informację zwrotną dotyczącą szczegółów castingu
● Uczestnicy zakwalifikowani do II Etapu otrzymają informację o terminie i godzinie przesłuchania drogą mailową do 24 listopada 2025 r. do godz. 23.59.
● Wybrane osoby zostaną zaproszone do drugiego etapu – przesłuchania w siedzibie teatru, które odbędzie się w dniach 1 i 2 grudnia 2025 r.
Opisy postaci i wymagania wokalne
UWAGA! Podany w opisach wiek to wiek postaci.
UWAGA! Dopuszcza się możliwość samodzielnego przetransponowania każdej piosenki, ale tylko w ograniczonym zakresie: maksymalnie o sekundę wielką (czyli o jeden cały ton) - w górę lub w dół.
Role główne:
Pastor John Hale
Wiek postaci 25-35 lat. Sędzia w procesie. Wyjątkowo ambitny. Uważa się za znawcę czarownic i czarów.
Obowiązujący utwór: „Czarownice”
Tituba
Wiek postaci 25-40 lat. Niewolnica z Barbados należąca do pastora Parrisa. Wbrew pierwszemu wrażeniu, silna, sprytna i zapobiegliwa. Pierwsza oskarżona w procesie czarownic.
(Ta rola wymaga intymności/pocałunku na scenie.)
Obowiązujący utwór: „Leć z nami Titubo”
John Proctor
Wiek postaci 35-40 lat. Szanowany obywatel Salem. Owładnięty obsesją na punkcie Abigail Williams. Oskarżony w procesie czarownic.
(Ta rola wymaga intymności/pocałunku na scenie.)
Obowiązujący utwór: „Widziałem go”
Elizabeth Proctor
Wiek postaci 30-40 lat. Żona Johna Proctora. Ponad wszystko wierzy w siłę rodziny. Oskarżona w procesie czarownic.
Obowiązujący utwór: „Wszystko może zmienić się”
Zastępca gubernatora Danforth
Wiek postaci 50-65 lat. Główny sędzia w procesie czarownic. Człowiek ślepo oddany literze prawa, a co za tym idzie również Bogu.
Obowiązujący utwór: „Czarownice”
Role drugoplanowe:
Rebecca Nurse
Wiek postaci 50-70 lat. Najbardziej szanowana członkini społeczności Salem. Nie boi się mówić co myśli. Oskarżona w procesie czarownic.
Obowiązujący utwór: „Wszystko może zmienić się”
Pastor Samuel Parris / Giles Corey
Wiek postaci 40-50 lat. Pastor parafii Salem. Człowiek, wbrew powszechnemu osądowi ograniczony, zagubiony i porywczy.
Obowiązujący utwór: „Czarownice”
Ann Putnam
Wiek postaci 30-40 lat. Szanowana członkini społeczności Salem. Nie może znaleźć ukojenia po śmierci synów. Oskarżająca w procesie czarownic.
Obowiązujący utwór: „Wszystko może zmienić się”
Wiliam Proctor
Wiek postaci 17-25 lat. Syn Johna i Elizabeth. Zakochany w jednej z „dziewcząt z Salem”
(Ta rola wymaga intymności/pocałunku na scenie.)
Obowiązujący utwór: „Widziałem go”
Sarah Good / Żona gubernatora
Wiek postaci 45-65 lat. Żebraczka o gwałtownym temperamencie. Wulgarna i napastliwa. Oskarżona w procesie czarownic.
Obowiązujący utwór: „Leć z nami Titubo”
Szeryf Ezekiel Cheever/ Doktor Griggs
Wiek postaci 20-30 lat. Przemocowy stróż prawa, uwikłany w zależności majątkowe z wpływową rodziną z Salem.
Obowiązujący utwór: „Widziałem go”
Do ról „dziewcząt z Salem” poszukujemy profesjonalnych aktorek obdarzonych charyzmą sceniczną, świetnie śpiewających, o dużej świadomości ciała i zdolnościach tanecznych – absolwentek lub studentek szkół aktorskich i musicalowych.
(Dla tych ról w spektaklu przewidziana jest scena niepełnej nagości).
Dziewczęta z Salem: (wiek postaci: 17-25 lat)
Obowiązujący utwór: „Wszystko może zmienić się”
Abigail Williams
Główna rola. Główny świadek oskarżenia. Zaradna i inteligentna. Świadoma swojej kobiecości. Przyjaciółka Mary Warren. Podczas procesu ich przyjaźń wystawiona jest na próbę.
(Ta rola wymaga intymności/pocałunku na scenie.)
Mary Warren
Główna rola. Zapatrzona w Abigail. Proces zmienia jej podejście do tej relacji.
(Ta rola wymaga intymności/pocałunku na scenie.)
Margaret Jacobs
Rola drugoplanowa. Podczas procesu niespodziewanie staje po stronie oskarżonych.
Susanna Walcott
Rola drugoplanowa. Pozostaje pod silnym wpływem Abigail.
Ruth Putnam
Rola drugoplanowa. Pozostaje pod silnym wpływem Abigail.
Joana Putnam
Rola drugoplanowa. Pozostaje pod silnym wpływem Abigail.






